titel:
Een flipboekje maken
doelgroep:
3de graad basisonderwijs
leergebieden:
ICT
wereldoriëntatie - techniek
Leren leren
beeldopvoeding
uitvoering:
individueel
tijdsinvestering:
een halve dag
resultaat:
een zelfgemaakt flipboekje
leerdoelen:
1. Houden zich aan de gemaakte afspraken.
2. Aan de hand van een korte beschrijving een constructieactiviteit of een bereiding correct uitvoeren.
3. Plezier beleven aan het maken van een eigen constructie of het bereiden van een eigen
product.
Mens en techniek:
6.6: Kinderen zien in dat producten worden gemaakt volgens bepaalde technische principes.
6.11: Kinderen kunnen zeggen aan welke eisen een bestaande constructie en een constructie die ze zelf willen maken, moet voldoen.
6.12: Kinderen kunnen hun materialenkennis en hun kennis van constructie-; bereidings- en bewegingsprincipes gebruiken bij het ontwerpen van een constructie of bereiding.
6.13: Kinderen kunnen een constructieactiviteit of een bereiding correct uitvoeren.
6.14: Kinderen kunnen gebruik maken van hun kennis over en vaardigheid in techniek om een bereiding te maken en een constructie uit elkaar te halen of in elkaar te zetten.
6:15: Kinderen kijken kritisch naar een zelfgemaakt product of bereiding.
Leren Leren:
0.8: De lln. kunnen op een systematische wijze samenhangende informatie verwerven en gebruiken.
0.8: de lln. kunnen, eventueel onder begeleiding:
- hun eigen leerproces controleren en bijsturen
- hun lessen, taken en opdrachten plannen en organiseren
0.7: De lln. kunnen eenvoudige problemen op systematische en inzichtelijke wijze oplossen.
De lln. kunnen op hun niveau leren met:- nauwkeurigheid - efficiëntie- wil tot zelfstandigheid- voldoende zelfvertrouwen- houding van openheid- kritisch zijn
extra leermiddelen:
* stevige bladen (met vakjes)
* schaar
* paperclips
* tekenpotlood
* stiften/kleurpotloden
* eventueel camera
webquestmaker:
Evelien Van Lokeren